Ο κ. Σπύρος Αλεξόπουλος αναδείχθηκε, κατά τις πρόσφατες αρχαιρεσίες, ως ο νέος επικεφαλής του Συνδυασμού Βιοτεχνική Συνεργασία, και θα διεκδικήσει τη θέση του προέδρου στις επερχόμενες εκλογές του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά
Μετά από μια κατά γενική ομολογία επιτυχημένη θητεία 10 ετών σε δύο διαδοχικές διοικήσεις, ο πρώην πρόεδρος του Β.Ε.Π. Βαγγέλης Τσιτούρας αποχώρησε ανοίγοντας το δρόμο για την ανανέωση. Ο συνδυασμός ο οποίος έχει την ευθύνη της Διοίκησης του Επιμελητηρίου τα τελευταία 15 χρόνια, με τις διαδοχικές προεδρίες Βαγγέλη Μυτιληναίου και Βαγγέλη Τσιτούρα, εξέλεξε με διαφανείς διαδικασίες ως νέο επικεφαλής και υποψήφιο πρόεδρο του ΒΕΠ, στις εκλογές που θα πραγματοποιηθούν στιςς 4ης και 5ης Δεκεμβρίου 2011, τον Σπύρο Αλεξόπουλο, γενικό γραμματέα της απερχόμενης διοίκησης.
Ο Συνδυασμός Βιοτεχνική Συνεργασία ξεκίνησε τη δεκαετία του ΄80. και συνέδεσε το όνομά του με τον εκσυγχρονισμό του Επιμελητηρίου. Στις εκλογές οι οποίες γίνονται στις 4–5 Δεκεμβρίου 2011 μέσα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης που απειλεί ακόμα και την ύπαρξη της Μ.Μ.Ε, καλείται να οδηγήσει το ΒΕΠ ακόμη πιο ψηλά. Ο στόχος αυτός είναι πιο εύκολο να επιτευχθεί μέσω της συνεργασίας όλων των παραγωγικών φορέων της χώρας, με παρεμβάσεις τόσο στο εσωτερικό όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε σε πρώτη φάση να εξασφαλισθεί η βιωσιμότητα των ΜΜΕ, που είναι η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας και σε δεύτερη φάση να επιδιωχθεί η άσκηση πολιτικών ανάπτυξης.
Ο επικεφαλής του Συνδυασμού Βιοτεχνική Συνεργασία Σπύρος Αλεξόπουλος συμμετείχε στη προηγούμενη διοίκηση του ΒΕΠ ως γενικός γραμματέας με πρόεδρο τον κ. Τσιτούρα. Το ΒΕΠ στο διάστημα αυτό κατάφερε με παρεμβάσεις του να ενισχύσει την θέση του Βιοτέχνη. Σημαντικότερες ήταν ή αύξηση της ισχύος από 12 σε 22 kw, η αποπεράτωση και λειτουργία του ΒΙΠΑ και η κατηγοριοποίηση επαγγελμάτων. Πρόταση του ΒΕΠ, η οποία έγινε Νόμος φέτος, επίσης ήταν η κατάργηση των περιβαλλοντικών όρων για τη χαμηλή όχληση (απομένουν μόνο οι Υπουργικές Αποφάσεις). Από το 1997, ίσχυε ο Νόμος 3365, που προέβλεπε το “one shop stop”, στις Νομαρχίες και ποτέ δε λειτούργησε. Σήμερα λειτουργεί σε όλα τα Επιμελητήρια. Η εφαρμογή του γενικού Εμπορικού Μητρώου, δίνει άλλη βαρύτητα στο Επιμελητήριο και αυτή η αρμοδιότητα έφυγε από τη Νομαρχία. Τέλος σήμερα δύναται το κάθε Επιμελητήριο να ιδρύσει Τμήμα Αδειοδότησης Χαμηλής Όχλησης και να αδειοδοτεί όπως οι Περιφέρειες.
Η συγκέντρωση
Στο πλαίσιο της εκλογικής διαδικασίας οι υποψήφιοι του Συνδυασμού συναντήθηκαν την Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2011 στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά προκειμένου να διαμορφώσουν τις θέσεις του Συνδυασμού. Στο επίκεντρο βρέθηκαν καταρχήν τα προβλήματα που απασχολούν έντονα τις παραγωγικές τάξεις, όπως είναι η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά από την αδυναμία των τραπεζών στη χρηματοδότηση, οι έκτακτες εισφορές, το ασταθές φορολογικό πλαίσιο, αλλά και το «πάγωμα» που υπάρχει στις δημόσιες επενδύσεις και έργα του ΕΣΠΑ. Το κλίμα αυτό έχει οδηγήσει πολλές επιχειρήσεις μέλη του ΒΕΠ σε αδιέξοδο αφού δεν έχουν στην πραγματικότητα αντικείμενο εργασίας, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα «λουκέτα» στην αγορά και η ανεργία, τόσο σε επίπεδο επιχειρηματιών όσο και σε επίπεδο εργαζομένων να έχει ήδη φτάσει σε επικίνδυνα επίπεδα, ενώ είναι σαφές ότι με τα μέχρι στιγμής δεδομένα η κατάσταση δεν είναι αναστρέψιμη. Οι υποψηφιοι του Συνδυασμού δήλωσαν αποφασισμένοι να δικδικήσουν με δυναμικές παρεμβάσεις προς την πολιτεία, σταθερό και φιλικό για τις επενδύσεις φορολογικό περιβάλλον, καθώς και να "τρέξουν" άμεσα τα προγράμματα τοτυ ΕΣΠΑ. Σε ότι αφορά τη τραπεζική χρηματοδότηση θα ζητήσουν οι εγγυήσεις του ελληνικού δημοσίου προς τις τράπεζες, να γίνει απαιτητό να επιστρέφουν με τη μορφή δανείων προς την πραγματική οικονομία.
Επίσης στη διάρκεια της συνάντησης αναδείχθηκαν τα ιδιαίτερα προβλήματα της περιφέρειας του ΒΕΠ, όπως για παράδειγμα η Ναυπηγοεπισκευή, η οποία κατά γενική ομολογία θα μπορούσε να αποτελεί πηγή πλούτου για τη χώρα. Αντίθετα σήμερα βρίσκεται σε πλήρη αδράνεια. Σήμερα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά, Δραπετσώνας-Κερατσινίου, Περάματος, Σαλαμίνας δραστηριοποιούνται περίπου 460 ναυπηγεία και οι εξειδικευμένες επισκευαστικές επιχειρήσεις που απασχολούν περίπου 10.000 εργαζόμενους.
Σήμερα τα πλοία δυστυχώς δεν έρχονται πια στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη για επισκευές. Συνέπεια αυτού είναι οι επιχειρήσεις να δυσκολεύονται να διατηρήσουν το μόνιμο προσωπικό τους και να αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς το Δημόσιο και τους προμηθευτές τους. Ο Συνδυασμός Βιοτεχνική Συνεργασία έχει εντοπίσει τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος σε συνεργασία με τους εργοδοτικούς φορείς θα προχωρήσει άμεσα σε απλές και εφαρμόσιμες προτάσεις για την αντιμετώπισή τους.
Ο Συνδυασμός θεωρεί μονόδρομο για την ανάπτυξη του κλάδου τη δημιουργία Ενιαίου Φορέα Ναυπηγικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας στα πλαίσια του οποίου θα αποφασισθεί μία αναπτυξιακή πρόταση με τουλάχιστον 10ετή δράση και θα υλοποιηθεί με τη σύμπραξη όλων των εμπλεκομένων. Επίσης κρίνει αναγκαία την αναβάθμιση και συμπλήρωση των υποδομών αλλά και αναδιοργάνωση των λειτουργικών χαρακτηριστικών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Περάματος, Σαλαμίνας με τη δημιουργία Ειδικού Επιχειρηματικού Πάρκου σύμφωνα με τον Νόμο 3982/2011, αλλά και αναπροσαρμογή των τιμών του ΟΛΠ ώστε να γίνει ανταγωνιστικός προς τις άλλες ναυπηγοεπισκευαστικές περιοχές των γειτονικών χωρών.