Αντικύθηρα,
Στο φύλλο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2011 της εφημερίδας σας και συγκεκριμένα στη σελ. 6, δημοσιεύετε άρθρο με τίτλο «Το καλό να λέγεται και για το Πορφυρούσα», που εφόσον δε φέρει το ονοματεπώνυμο του συντάκτου του, θεωρώ ότι απηχεί τις απόψεις της εφημερίδας σας. Πολλά από όσα αναφέρονται εκεί χρήζουν διευκρίνισης και στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής δεοντολογίας σας παρακαλούμε να δημοσιεύσετε αυτούσια την παρούσα επιστολή μας.
Στο εν λόγω άρθρο είναι εμφανής μια ειρωνική διάθεση του συντάκτου του απέναντι σε όσους διαμαρτυρήθηκαν για το θέμα της ακινησίας του πλοίου «Κορνάρος». Διερωτώμαι γιατί τόσα εισαγωγικά και θαυμαστικά στο εν λόγω άρθρο. Από πού προκύπτει ότι με τα μείζονα κοινωνικά θέματα και προβλήματα πρέπει να ασχολείται μόνον ο Δήμος και οι υπόλοιποι να καθόμαστε αναπαυτικά στον καναπέ μας; Πολύ καλά κάναμε λοιπόν οι Αντικυθήριοι και στείλαμε επιστολές προς πάσα κατεύθυνση γιατί το μεγαλύτερο πρόβλημα από την ακινησία του Κορνάρος το είχαμε ΕΜΕΙΣ και όχι όσοι εκ του ασφαλούς μας μέμφονται για τις ενέργειές μας. Και φυσικά οι ενέργειές μας δεν είχαν σε τίποτα να κάνουν με το «Πορφυρούσα» την παρουσία του οποίου και αναγνωρίζουμε και τονίζουμε (το κάναμε μάλιστα και γραπτώς προς την εταιρεία). Κανένας λοιπόν δεν δυσφήμησε το «Πορφυρούσα» και την πλοιοκτήτρια εταιρεία του, κανένας δεν είχε τέτοια διάθεση και κακώς δημιουργήθηκαν οι όποιες παρεξηγήσεις. Όμως, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αποδεχθούμε τη σύνδεση του νησιού μας μόνο μία φορά (ή και δύο) την εβδομάδα και μόνο από/προς Νεάπολη καθώς αυτό στερεί από τα Αντικύθηρα κάθε αναπτυξιακή δυνατότητα, δεδομένων και των τεράστιων εξόδων που απαιτεί η συγκεκριμένη διαδρομή για όσους ταξιδεύουν από και προς την Αθήνα (καύσιμα, διόδια, διαμονή στη Νεάπολη κ.λπ.), διάσταση που κανένας δεν είδαμε να θίγει στις παρεμβάσεις του. Ή μήπως αγνοούν κάποιοι ότι με την ακινησία του Κορνάρος χωρίστηκαν ολόκληρες οικογένειες μιας και ο πατέρας αδυνατούσε να πάει να δει τη σύζυγο και τα παιδιά του που μένουν στο Καστέλλι;
Η σύνδεση του νησιού μας με Πειραιά, Γύθειο και Κίσσαμο δεν είναι πολυτέλεια, είναι ΖΩΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ, και εκεί ακριβώς στόχευσαν όλες μας οι ενέργειες. Να μη δημιουργούνται λοιπόν εντυπώσεις γιατί άλλο η Νεάπολη και άλλο ο Πειραιάς και η Κίσσαμος. Καλό θα ήταν αντί για ειρωνικά δημοσιεύματα και προσβλητικές επιστολές (διότι υπήρξαν και τέτοιες!) να υπάρχει άλλη φορά πιο συγκροτημένη αντίδραση σε τέτοιου είδους προβλήματα από όλους τους φορείς της τοπικής κοινωνίας. Δυστυχώς, είναι σαφές ότι κάποιοι ενοχλήθηκαν επειδή οι ενέργειες μας ήταν που έδωσαν εκτεταμένη δημοσιότητα στο ζήτημα (διαδίκτυο, τύπος, ραδιόφωνα και τηλεόραση) και συνέβαλαν κατά πολύ ώστε να καταβληθούν τα χρεωστούμενα στη ΛΑΝΕ και να ξεκινήσει το πλοίο. Φυσικά και αναγνωρίζουμε και πάσα άλλη ενέργεια, θεσμικών ή όχι φορέων, όμως η αλήθεια δεν πρέπει να αποκρύπτεται και κυρίως δεν πρέπει να ενοχλεί. Καμία διάθεση αυτοπροβολής λοιπόν δεν είχαμε και κανένα «σκοτεινό» σκοπό δεν εξυπηρετούμε ειμή μόνον το συμφέρον του τόπου μας που συνίσταται στην τακτική και απρόσκοπτη συγκοινωνιακή σύνδεση με τα 5 λιμάνια σκοπιμότητας (Πειραιά, Γύθειο, Κύθηρα, Νεάπολη και Κίσσαμο), που όπως προείπα είναι ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ για το μικρό και απομακρυσμένο νησί μας.
Εξάλλου τις ενέργειές μας για την επαναδρομολόγηση του «Κορνάρος» εξήρε η συντριπτική πλειοψηφία των Αντικυθηρίων (εγγύς και μακράν, ακόμα και από την Αυστραλία και την Αμερική) και αρκεί κανείς να δει τα δεκάδες θετικά σχόλια και emails σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα. Αρκεί κανείς να δει τα ευχαριστήρια emails που λάβαμε από τον κ. Γαλανάκη προσωπικά και τις αναφορές που κάνει σε αυτά για τους «μαχητικούς» Αντικυθήριους. Παράλληλα, αντίστοιχο με το δικό μας ΣΟΣ προς τον κ. Πρωθυπουργό έστειλε και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας (2 επιστολές μάλιστα, μία στον κ. Παπανδρέου και μία στον κ. Παπαδήμο). Εκεί όμως δεν είδαμε κάποιον να αντιδρά ή να ενοχλείται.
Εμείς δηλώνουμε ότι όποτε ξανά παρουσιαστεί τέτοιου είδους πρόβλημα, ή οποιοδήποτε άλλο μείζον πρόβλημα, πάλι θα κάνουμε δυναμικές ενέργειες, όπως εδώ και χρόνια με επιτυχία έχουμε κάνει σε πολλές περιπτώσεις. Τα προβλήματα των Αντικυθήρων τα ζούμε πρώτα εμείς και εμείς έχουμε τον πρώτο λόγο σε αυτά. Ας έρθουν να κατοικήσουν στα Αντικύθηρα όσοι πειράχτηκαν από τις ενέργειές μας και μάλιστα με μία εβδομαδιαία προσέγγιση και τότε ίσως να κατανοήσουν και το νόημα και το πνεύμα των ενεργειών μας.
Με Τιμή
Ανδρέας Χαρχαλάκης
Στράτος Χαρχαλάκης
Η θΕΣΗ ΜΑΣ πιστεύουμε πως είναι ξεκάθαρη και απόλυτα κατανοητή. Σε καμία περίπτωση η εφημερίδα, δεν ειρωνεύεται και πολύ περισσότερο δεν κατηγορεί κανένα, όπως εσείς υποστηρίζεται. Ούτε τοπικούς φορείς, ούτε βέβαια τους κατοίκους των Αντικυθήρων που είχαν και το μεγαλύτερο πρόβλημα με την ακινησία του «Κορνάρος».
Στη προσπάθειά τους όμως ορισμένοι να βοηθήσουν ώστε να λυθεί το ζήτημα -πιθανών άθελά τους- φάνηκε πως προκάλεσαν... παρεξήγηση, όπως θα γνωρίζετε! Για να σώσει πιθανόν την "παρτίδα" ο Δημοτική Αρχή με ανακοίνωσή της εκδήλωσε τη συμπαράστασή της στο δεύτερο πλοίο που εξυπηρετεί τα νησιά μας και ευχαρίστησε τους πλοιοκτήτες. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο αγαπητοί υπογράφοντες.
Κι εφόσον σέβεστε τον τηλεοπτικό χρόνο, όπως δηλώσατε, ασφαλώς και θα σέβεστε και τον εκδοτικό χώρο. Άξιο απορίας λοιπόν, είναι το γεγονός ότι στην επιστολή σας προς την «Κυθέρεια» χρειαστήκατε 800 λέξεις για να απαντήσετε στο δημοσίευμά μας, που παρεμπιπτόντως, ήταν μόνο 350 λέξεις μαζί με την ανακοίνωση του δήμου Κυθήρων.
Επίσης, αξιότιμοι κύριοι, αφού σας ευχαριστήσουμε για την ενημερωτική και διευκρινιστική απάντησή σας, επιτρέψτε μας τη δημοσιογραφική δεοντολογία που επικαλείστε να την χρησιμοποιήσουμε κι εμείς, ενημερώνοντας σας ότι δεν είναι εφικτό να δημοσιευτεί η μακροσκελής απάντησή σας στην εφημερίδα.
Και τέλος, επειδή ίσως ορισμένοι να μην διαβάζουν ότι δεν τους ενδιαφέρει στις εφημερίδες και τα έντυπα, οφείλουμε να τους ενημερώνουμε όμως ότι καμία επιστολή δεν δημοσιεύεται στην εφημερίδα «Κυθέρεια» εάν δεν έχει προηγηθεί επικοινωνία μεταξύ του συντάκτη της επιστολής και της διεύθυνσης της εφημερίδας.
Σας ευχαριστούμε πολύ
Στέλιος Μαρσέλος